This is my life

Änglamamma till älskade Vincent <3 bloggen handlar om allt som händer i mitt liv. Positivt som negativt! Inget lindas in! Välkommen

Träning

Publicerad 2016-07-29 00:54:52 i Allmänt, Hästar,

Efter besöket hos psykologen så blev det träning med hästen.
Först hoppade Lotta upp och red honom en stund, känns skönt med en tränare som är rättvis mot honom. Mycket beröm och inte störa mer än nödvändigt.

Han har svårt med framåtbjudningen och krullar gärna ihop sig lite ibland men han var riktigt trevlig idag mot vad han kan vara. Jag är jättenöjd! Han ska få en genomgång i höst med lite laser osv, lite stel i bakkärran till och från vilket iofs ofta sitter ihop mef halsen.

Tog lite bilder men vill inte lägga ut fler eller där man ser hela ryttaren eftersom det inte är jag som rider. Ska se till att ha en mer engagerad hästskötare bästa gång ;) han satt och drack kaffe med lottas gubbe hela ridpasset så han hade man inte mycket hjälp av haha.
Jag känner själv att jag är väldigt obalanserad och när han ska upp i tempo tex i galoppen så fegar jag lite, vet ju att han kan göra såna fulstopp ibland ;) måste lära mig att lita på honom lite mer. Han kändes riktigt fin i traven vissa stunder och jag är så glad i min lilla skethäst <3

Kommentarer

Postat av: None None

Publicerad 2016-07-30 09:05:57

Vad roligt att ni kommit iväg och tränat :D jag kommer hem på måndag och stannar till torsdag fm, vill jättegärna träffa dig då!

Svar: Åh 😃 ja jättegärna! Kram
diamondscharm.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela