This is my life

Änglamamma till älskade Vincent <3 bloggen handlar om allt som händer i mitt liv. Positivt som negativt! Inget lindas in! Välkommen

Saknad

Publicerad 2016-06-24 19:24:00 i Allmänt, Vincent, Änglabarn,

MIDSOMMARÄNGEL

I lövad skrinda så fylld utav skratt 
små pojkar i sjömanskravatt 
På mjuka små fötter runt midsommarstång 
små rosa flickor med hatt och ballong 
Och där mitt ibland oss i den ljuvaste tid 
en tomhet, en saknad, en stilla frid 
I lövad skrinda med bus och kiv 
En tom liten plats. Där saknas ett liv.  

Två ben som inte fick dansa en gång
En saknad groda kring midsommarstång
En blick som ingen fick möta idag
En änglavinge på lätta små slag 
över blomsterfylld äng i ditt sommarland 
men här på jorden, här fattas din hand
På sommarprydd grav i solens sken
en flyktig kyss på en skrovlig sten 

En krans utan hjässa, en ros i en vas
Så väl dolda tårar i skuggiga glas 
Och en röst som viskar i mitt hjärta idag 
"Mamma förstå, att i dem finns jag 
I barnens glittrande blick ser du mig 
Jag finns här för alltid precis intill dig
I barnens klingande skratt där hörs jag 
Däri vart hjärta, i vart andetag,
Älskade mor, där finns jag..."    

©Sanna Nova Emilia 2010



Kommentarer

Postat av: rebeccafornstedt.blogg.se

Publicerad 2016-06-25 16:05:40

Åhh har du skrivit detta? Så otroligt fint! Styrkekramar <3

Svar: Nej nej det är inte jag :) det står sist i texten vem det är. Men visst är den fin! Kram
diamondscharm.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela