This is my life

Änglamamma till älskade Vincent <3 bloggen handlar om allt som händer i mitt liv. Positivt som negativt! Inget lindas in! Välkommen

Stallet

Publicerad 2016-09-15 14:13:49 i Allmänt, Hälsa, Vincent, Änglabarn,

Ledig dag och den tillbringar jag i stallet, var på öob innan och köpte lite nya ljus och lite fika att ta med mig. Försöker att inte äta så många kcal om dagen men en kaka unnar jag mig helt klart då och då. Orkar inte med en massa förbud just nu och jag har börjat se resultat på vågen. Jag hoppas bara att blodtrycket ska ge sig också.
Tyvärr så är ju den delen ärftligt och pappa hade högt tryck och fick medicinera tidigt. Så oftast räcker inte motion och mat för att sänka det men vi testar.
Läkaren var utländsk och förstod inte riktigt vad jag sa alla gånger så när jag hade upprepat att nej min pappa dog i en brand inte pga hälsan typ tre gånger så kände jag inte att jag var så himla road längre. Likaså när hon frågade om jag har barn och jag var tvungen att dra den historian lika många gånger så kände jag väl ärligt talat mest för att gå därifrån. Men i övrigt var hon ok.

Men idag är en ny dag, Vincent har fått nya blommor och nu sitter jag här i solen och njuter. Man får passa på medan man kan, det blir snabbt vinter.

Måendet är lite sisådär just nu, jag behöver nog boka en tid hos samtalsterapeuten igen och få bolla lite med henne om hur jag ska hantera allt.
Inte så mycket just om sorgen för den är ju som den varit mest hela tiden och den kan jag hantera. Men allt annat tar över och jag får fasen inte luft ibland.
Funderar på att boka in mig på yoga och lite meditation, det kanske hjälper både mot huvud och tryck. Jag har tyckt att sånt är trams men efter allt som hänt så har jag nog ändrat mig på många punkter.
Tur att jag valde att gå till mediet, hennes ord har hjälpt mig så himla mycket i allt detta. Jag går verkligen inte på allt som sägs och jag har även varit hos två som inte var ett dugg trovärdiga i mitt tycke men denna människan satte allt. Helt galet otäckt men samtidigt så skönt för hjärtat!

Nu ska jag fortsätta njuta och sen blir det hem och klippa gräset.
Ha en underbar dag!

Kommentarer

Postat av: FIA

Publicerad 2016-09-17 15:17:22

Jag är diplomerad avsslappningslärare och mental tränare, men går snart i pension. Jag kan inte räkna dem alla som kom till mina kurser för att lära sig avslappning p.g.a. för högt blodtryck, huvudvärk etc. Vissa kom på remiss från läkare, andra av egen "fri vilja"! Några var utmattade, deprimerade, sorgsna... Grupperna bestod av 18-75-åringar och jag lovar, alla mådde bättre av att lära sig andas rätt, spänna av i kroppen, våga vara i stunden här och nu! Om du inte känner/vill gå en kurs finns det massor att hämta på nätet, här har du en bra länk till övningar att ladda ned (muskulär avslappning mm). 15 minuter per dag kan bespara dig onödigt lidande i framtiden... Önskar dig allt gott, KRAM!

http://www.huvudrätt.se/about/


Svar: Tack snälla! Ska testa
diamondscharm.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-11-18 09:07:29

Men vart tog du vägen? Läsarna saknar dig ;-)

Svar: Förlåt ;o haha. Jag ska uppdatera i helgen! Har varit så galet mkt på sistone
diamondscharm.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela