This is my life

Änglamamma till älskade Vincent <3 bloggen handlar om allt som händer i mitt liv. Positivt som negativt! Inget lindas in! Välkommen

Dino

Publicerad 2016-12-19 21:00:50 i Allmänt, Dumheter, Hästar,

Fick ett mess av Madde i fredags att jag skulle ringa henne. Hör ju inte till vanligheterna annars så jag ringde upp och då visar det sig att Dino har fastnat. 

Han är låst och får inte upp huvudet. 
Det är min värsta mardröm, ni som har följt oss sen jag köpte honom vet nog att jag har blivit tillsagd att jag en dag kan hitta honom i en så pass låst position att jag måste ringa ut någon för akut avlivning. 

Så hjärnan snurrade på bra när jag körde uppåt, ringde upp Lasse bara för att ha nån i luren som vet hur man lugnar mig några snäpp men det hjälpte inge vidare. Tårarna sprutade på bra där några minuter. 

Kom upp och han var fortfarande något låst, halsen var som en speta och man riktigt kände hur stelt det var. 
Efter en stund lyckades vi få loss honom lite och till slut släppte det helt. 
Denna häst alltså <3 han skrämde livet ur oss. 

Tog ut honom på banan för att lina honom lite, då drar han i 190 så jag håller på att stupa framlänges men istället tappar jag honom och där springer han med linan flygandes runt benen. Jisses haha, så då trodde vi han skulle bryta benen av sig istället. Vilket kaos. 

Men det var en jäkla tur att Madde kom upp just då och att han kom loss. 
Hade gått under om jag behövt ta bort honom <3 


Första bilden tagen av Evve 

Kommentarer

Postat av: Ellen - tävlingsryttare

Publicerad 2016-12-19 21:21:30

Fy va hemskt! Tur att det gick bra sen.

Svar: Ja verkligen :/ dessa djur
diamondscharm.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela