This is my life

Änglamamma till älskade Vincent <3 bloggen handlar om allt som händer i mitt liv. Positivt som negativt! Inget lindas in! Välkommen

Allt har sin tid

Publicerad 2016-07-29 00:42:30 i Allmänt, Vincent, Änglabarn,

Började dagen hos psykologen, vi hade inte så mycket att säga varandra idag vilket är rätt positivt. Så nu behöver jag inte gå dit längre tyckte hon så vi bokade bara en avstämningstid i slutet av september. Känner väl lite att det är ju skönt att ventilera men bara jag får sköta sorgen på mitt sätt så kan jag hantera den vilket hon även höll med om.

Så nu blir det att ta allt i den takten jag känner att jag orkar, folk får leva sina liv. Jag har fullt upp med mitt eget och att bearbeta sorgen. Och det måste få vara så, utan att någon lägger så mycket tanke bakom det. Alla har sina sorger att tampas med men just denna är vår och det måste på nåt sätt respekteras. Krav får folk ha på sig själva, jag behöver inte ta del av vad folk har för synpunkter på mitt sätt att hantera detta. För de har ingen aning om vad vi som förlorat våra små tampas med, just därför är jag evigt tacksam för att jag har så mycket stöd av andra som är i samma situation. De bara finns där och stöttar upp.

Jag följer fortfarande varken gravida eller de som har nyfödda på fb, det är en process som får ta tid. Jag får fortfarande rymningskänslor av bebisar och vill inte se på dom överhuvudtaget, det river sönder mig fullständigt. Men det är helt ok och de som inte tycker det får hemskt gärna ta några mil i mina skor, så länge folk har sina bebisar i famnen och inte i jorden kan de aldrig ha åsikter om hur man bör känna eller bete sig. Allt i ens egen takt, det går över så småningom men det måste få ta tid.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-07-29 22:19:00

Gör bara det du vill. När du vill. Finns inga måsten.
Jag lämnade fb helt, orkade inte barnen. Klarade inte det ytliga. Försökte gå in ibland, men bröt bara ihop totalt. Inte värt det.
En vacker ville jag tillbaka. En vacker dag orkade jag barnen. Jag orkar t.o.m att umgås med barnen som är precis lika gamla som min dotter. O det går bra. Jag vill umgås med dom, inget tvång alls.

Ta allt i din takt. Gör vad du vill, lita på din magkänsla. Det ordnar sig. Det blir bra igen. Det kommer inte alltid va såhär.

Svar: Tack, den kommentaren värmde! Kram
diamondscharm.blogg.se

Postat av: Annika

Publicerad 2016-07-29 23:30:00

Väldigt klokt resonerat!

Svar: Alla håller nog inte med dig tyvärr ;)
diamondscharm.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela