This is my life

Änglamamma till älskade Vincent <3 bloggen handlar om allt som händer i mitt liv. Positivt som negativt! Inget lindas in! Välkommen

Bästa psykologen

Publicerad 2016-07-14 13:52:10 i Allmänt, Graviditet, Vincent,

 
Jag går helt klart hos den bästa, känner mig alltid så mkt klokare efter ett besök där.
Igår diskuterade vi mycket kring en ny graviditet och lite annat som ligger och pyr just nu.
Jag var helt bensäker när jag gick in på ämnet graviditet att skulle jag bli gravid igen ska jag inte glo på en endaste jäkla pryl eller köpa nånting innan man vet att den har kommit ut och mår bra.
Hon sa till mig att det blir första utmaningen, att tillåta sig själv att sitta där och kika i katalogerna. Man behöver kanske inte handla som hon sa men titta lite och veta vad man vill ha den dagen bebisen kikar ut och mår fint om den gör det. Vagnen som hon sa kan man beställa i butik och skulle nånting hända så slipper man betala och se den stå där hemma.
 
Hon var dock noga med att poängtera att jag MÅSTE få sörja även om jag blir gravid, jag ersätter ju inte Vincent med någon annan och eftersom vi inte vet om nästa barn blir sjukt så måste man få tillåta sig själv att inte trycka undan rädslan och sorgen, Den måste få ta plats och glädjen inför ett syskon kanske helt enkelt måste få delas med de andra känslorna. För andra är det så lätt att säga att man måste si och man måste så....men nej! Vi måste ingenting! Hur vi känner och mår inom oss kan ingen annan förstå som inte varit i exakt samma sits...så ser det ut och det får folk respektera helt enkelt.
 
Som sagt hon är såå bra och jag är tacksam för att jag hittade henne.
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-07-14 15:07:51

Tror det sista är viktigast, just att du måste ingenting. Nånsin! O nästa graviditet kommer att bli vidrig på många sätt. Du kommer att må piss o ångra att du blev gravid igen. Men det kommer att gå bra o ut kommer levande syskon. O Vincent kommer alltid att vara med. O ingen annan kommer att förstå det. Man måste ha varit där själv. Men kärleken till Vincent kommer bara att växa med tiden, sorgen tar mindre plats. Det blir bra.

Svar: Vilken fin kommentar, tack <3
diamondscharm.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela