This is my life

Änglamamma till älskade Vincent <3 bloggen handlar om allt som händer i mitt liv. Positivt som negativt! Inget lindas in! Välkommen

RUL

Publicerad 2017-08-15 10:25:38 i Allmänt, Graviditet, Hälsa, Vincent,

Igår var det dax för RUL och jag var äckligt nervös innan vi fick komma in, ville bara springa därifrån och stoppa huvet i sanden. 

Men väl därinne så fick vi se en underbar liten pojk som sög på tummen, kliade sig på örat och höll för ansiktet. Tyvärr var nog bilderna lite dåliga eftersom jag fick springa på toa strax innan, så blåsan var ju helt tom. Men allt såg perfekt ut och det känns så skönt! Självklart ingen garanti för ett friskt barn men en bit på väg. 
Vi fick även svar på våra frågor om flödesmätningarna så remissen är skickad till Karlskrona från min bm. 

Hon ringde dessutom mig på em och jag fick en tid nästa vecka för lite blodtryck osv. 
Ett bra besked till är att den lille också är negativ i blodgruppen och alltså är det ingen risk för immunisering. Helt underbart! 
Vi är en bra match jag och Robin med andra ord 😉 så denna graviditeten och förlossningen slipper jag sprutor och oro över att mitt blod ska skada den lille. 
Moderkakan ligger i framvägg så dröjer nog ett tag till innan sparkarna känns på utsidan 💙 

Galen huvudvärk idag så fick stoppa i mig alvedon, lyckas alltid hamna i nån konstig position i sängen så jag har väl sträckt till nacken. Hatar att ligga på vänster sida men lika bra att försöka vänja sig, kan vara lite dumt för den lille att ligga på höger för mycket då flödet kan bli sämre. 


Nu ska jag kolla på dr Phil en stund och sen dra igång dagen. Jobbar imorgon och är ordinerad att ta det lugnt så får väl lyda när jag kan 😅

Hittade ultraljudsbilden på Vincent med 💙 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela