This is my life

Änglamamma till älskade Vincent <3 bloggen handlar om allt som händer i mitt liv. Positivt som negativt! Inget lindas in! Välkommen

Lycka

Publicerad 2017-01-22 21:04:33 i Allmänt, Vincent, Änglabarn,

Detta efterlivet är verkligen inte lätt, jag mår rätt bra psykiskt just nu men problemet blir att låta sig själv må bra. Jag kommer på mig med att ständigt ha dåligt samvete om jag är glad för länge, min pojk är död...hur kan jag ens känna en gnutta lycka?! Genast känner man sig känslokall och hemsk som både mamma och människa. 

Jättesvårt att hitta den där balansen, han är ju alltid med mig och det går inte en timme utan att han är i mina tankar. 
Är man deppig så får man dåligt samvete för de i ens omgivning och är man glad så är inte det heller bra för då mår man dåligt pga det. Hjärnan är en komplicerad mojäng! 

Men när jag dör så vill ju inte jag att min omgivning ska pausa sina liv för evigt och må skit, man önskar ju alltid de man älskar ett fint liv med lycka. Inte oändlig sorg. 
Det låter så lätt men är så svårt....



Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-01-24 16:24:13

Ja jobbigt det där när man hamnar "i konflikt med sig själv".. Du kämpar på så bra å det är ju helt ok känna d man känner för stunden! å olika kan d ju vara stund för stund å dag för dag.

Svar: Ja det är ju verkligen det, just nu är det väldigt svajigt tyvärr 😕
diamondscharm.blogg.se

Postat av: Annika

Publicerad 2017-01-24 16:25:44

Råkade gå iväg innan jag var klar...
Är nog viktigt att på sikt tillåta sig hela känsloregistret även om d är svårt att acceptera det.

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-01-26 22:31:04

Jag känner igen mig så. Är inte lätt att hantera alla känslorna ibland och när de tar över är det bara att hänga med. Jag tänker så att Vilgot finns och kommer alltid att finnas i mitt ❤ och då han gör det så är det mitt "jobb" som mamma att se till så att hjärtat mår och är så fint som möjligt för att hans "hem" ska vara så fint som möjligt. När jag fick den bilden så blev det mycket lättare att tillåta mig själv att må bra och ha roligt igen. Det var för både min och V skull ❤🙏🏻

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-01-26 22:31:42

Jag känner igen mig så. Är inte lätt att hantera alla känslorna ibland och när de tar över är det bara att hänga med. Jag tänker så att Vilgot finns och kommer alltid att finnas i mitt ❤ och då han gör det så är det mitt "jobb" som mamma att se till så att hjärtat mår och är så fint som möjligt för att hans "hem" ska vara så fint som möjligt. När jag fick den bilden så blev det mycket lättare att tillåta mig själv att må bra och ha roligt igen. Det var för både min och V skull ❤🙏🏻

Svar: Ja det är ett fint sätt att se det på ❤ man gör sitt bästa och måste nog försöka sänka kraven man har på sig själv. Kram
diamondscharm.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela