This is my life

Änglamamma till älskade Vincent <3 bloggen handlar om allt som händer i mitt liv. Positivt som negativt! Inget lindas in! Välkommen

Starting over

Publicerad 2017-01-05 13:22:09 i Allmänt, Dumheter, Hälsa, Vincent, Änglabarn,

Jag har börjat detta året på en helt ny nivå, jag känner mig mentalt starkare och har börjat ta tag i hälsan som inte alltid är så bra. Jag äter hyfsat nyttigt och kämpar på med motionen, kör dock inte så tungt eftersom lederna säger upp sig då men jag tar det efter kroppens förutsättningar och mår riktigt bra just nu.

Promenaderna kör jag oftast ihop med Bea vilket är jätteskönt för då kan jag inte backa ur haha ;) och man får dessutom kräka av sig lite om man har en pissig dag. 

Jag trivs förbannat bra här hemma i min ensamhet, jag känner mig lugnare och mindre stressad än på bra länge. 
Det känns skönt att det är lugnt mellan mig och Jimmy, konflikter tar så enormt mycket på psyket. Vi är väldigt överens just nu om att vi mår bättre på varsitt håll, vi har båda släppt den biten och gått vidare fullt ut :) 
Allt är bara så himla positivt just nu, förutom att saknaden efter Vincent är väldigt närvarande. Men jag börjar acceptera att det är så livet kommer att vara, han är ju en stor del av mig och då måste han få ta plats. Sorgen och kärleken går hand i hand och jag tillåter mig själv att falla några snäpp när jag behöver. Jag tar mig trots allt upp igen. 


Detta året ska jag tillåta mig själv att må bra, jag ska engagera mig i min hälsa och ta tag i min träning. Jag ska hälsa på vänner som bor en bit bort, jag är för jäkla dålig på att ta tag i just den biten så det ska det bli skärpning med. 


Jag ska boka tatueringstid och fortsätta på armen där jag har Vincent. 

Jag ska hitta tillbaka till mitt gamla vanliga jag fast addera lite ödmjukhet och klokhet till den biten ha ha ;) 
Jag är mer tacksam och har en betydligt större dos empati nu än jag hade förr men man kan ju alltid förbättras. 

Och så ska jag minimera de där förbannade murarna jag byggt upp runt mig, jag är hopplös när det gäller att visa känslor och släppa in folk. Skärpning på det! 

Men nu mina vänner och ovänner så ska jag starta upp med att skrubba mattan som Pazz så snällt spydde galla på medan jag var på gymmet ;D 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela